zondag 2 oktober 2016

I Dreamed a Dream….


Gouwe ouwe en nog steeds helemaal van nu (december 2009)


28 december 2009 om 10:56
Iedereen droomt weleens, meestal ‘s nachts en soms zelfs overdag, iedereen fantaseert weleens over hoe dingen zouden kunnen zijn en iedereen heeft momenten waarop hij/ zijn intens geniet. Volgens mij zijn deze dingen nauw met elkaar verweven.
fan•ta•sie de; v -sieën 1 (psych) het vermogen om met behulp van aanwezige voorstellingen nieuwe te vormen 2 verbeelding 3 product vd verbeelding; hersenschim
dro•men droomde, h gedroomd 1 een droom hebben 2 zich verbeelden 3 hopen op 4 suffen
droom de; m dromen; -pje 1 gedachten, beelden die in de slaap voor de geest komen 2 fantastische toekomstbeelden: iem uit de ~ helpen hem zijn vergissing laten inzien
Er bestaat niets mooiers dan je serieuze gedachtes even aan de kant te zetten en je gevoel in je hoofd omzetten tot mooie dromen. Dromen tijdens bijvoorbeeld mooie muziek, jezelf weg laten glijden naar een wereld waar je zelf alles in mag vullen. Jij bent de hoofdrolspeler in je eigen film. Ieder detail, iedere persoon en zelfs je eigen persoon wordt gecreëerd door je eigen fantasie. Meegaan in de sfeer van het nummer in je eigen verzonnen droomwereld. Even ontsnappen uit het hier en nu en op weg naar een plek waar je het liefst altijd was. Geen onzekerheden, geen zorgen, geen frustraties en geen things-to-do.
Ik denk dat dromen door veel mensen onderschat wordt, je hoort mensen praten over meditatie, yoga en zelfs running therapie. Dit is voor hen een manier om even tot zichzelf te komen. Maar wat is nou fijner dan aan niks denken en met je gedachten wegdromen naar een fantasiewereld? Dat is voor mij het échte genieten. Even terug naar je eigen basis, je eigen ik, misschien wel datgene wat men je ‘ziel’ noemt? Ineens besef ik dat het gevoel van genieten ontzettend waardevol is. Nu ik eenmaal weet hoe dat voelt lijkt het als een soort van drugs te werken. Ik wil steeds vaker en meer genieten. Hoe vaker ik droom hoe vaker ik dus kan genieten van simpele dingen die ik voel in mijn dromen. Op de een of andere manier lijkt dit zijn vruchten af te werpen in De Grote Boze Wereld. Ik heb een manier gevonden om te genieten zonder te fantaseren of dromen! In het dagelijkse leven betekend dit voor mij dat ik sneller mijn ‘verstand’ weet uit te schakelen en over kan gaan op de geniet-stand. Dat is toch geweldig! Ik heb mijn even-niet-piekeren knop weten te vinden en zodra die omgaat gaan alle blokkades uit de weg om er gewoon even van te kunnen genieten.
Gewoon alleen even genieten…wat heeft een mens nog meer nodig?
Op de een of andere manier is de Grote Boze Wereld veranderd, het is ineens een kleurrijke omgeving en zelfs de ‘sky’ voelt niet als de limit. Nu ik open sta voor alles wat het leven me te bieden heeft wordt ik keer op keer verrast door het leven, en door mezelf. Ik kom andere mensen tegen, ik voer andere gesprekken en ik doe andere dingen. Ik ben een ander mens, niet bewust, maar ik merk dit aan hoe ik me gedraag, in sommige dingen herken ik mezelf niet meer! Ik moet wennen aan de ‘verbeterde’ versie van mezelf. En ik geniet met volle teugen van het leven en van mezelf..
Iemand zei tegen me: Dromen is het beste wat een mens kan doen.
En het is waar…dromen in welke vorm dan ook verrijken mijn leven.
Én brengen mij op momenten dat ik het nodig heb terug naar mijn basis waardoor ik mezelf niet kwijtraak en daardoor ontzettend kan genieten in De Grote Boze Wereld..!
Ik zou zeggen…Sweet dreams…!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten