dinsdag 27 april 2010

Onderweg

Onderweg.
Lopend, rennend, fietsend, in de auto, met de bus, per vliegtuig, over het water, door het land, in de lucht. Allemaal manieren om onderweg te zijn. Onderweg: het woord zegt het al, ergens naartoe. Op weg naar een doel, een bestemming of ergens van weg, dat kan natuurlijk ook. Ik ben altijd onderweg, ik ben een mens. Dat is logisch want dat zit in de mens. Een mens is zijn hele leven onderweg. Net als dat de mens nieuwsgierig is. Nieuwsgierig naar onbekende gebieden, nieuwsgierig naar antwoorden en verklaringen. Mensen zijn ook altijd op zoek naar liefde, onderweg naar de ware. Die ene waarmee je oud wilt worden. Mensen streven naar geluk tijdens hun levensreis en rijkdom. Dit is uiteraard voor iedereen anders.
Het leven is in mijn ogen een lange reis. Tijdens deze reis ben je altijd onderweg. Onderweg naar een uiteindelijk doel, streven, droom of wens. Tijdens je reis kom je medereizigers tegen. Door reisverhalen en ervaringen kom je meer te weten over de wereld waarin we reizen. Je hoort hoe zij dingen ervaren hebben, plekken die de moeite waard zijn om te komen of juist plekken waar je beter weg van kan blijven. Soms is het enkel een mentale reis soms een fysieke soms beiden. Een ding is zeker, je zult iedere keer door gaan, ook al zou je even willen rusten. De reis gaat door, of je nu wilt of niet. En uiteindelijk wordt men sterker, gelukkiger, geliefder en worden vragen beantwoord. Waardoor we andere kunnen helpen tijdens hĂșn reis. En ja dan komt je eindstation steeds dichterbij… Ondertussen bereid ik me voor op mijn reis die ik ga maken in oktober, en hoop hier als een mooier en verrijkter mens van terug te komen! 29 dagen onderweg in India en Nepal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten